Hubmodel
Aspect
Uit een recent vergelijkend onderzoek blijkt dat transferpassagiers maar 42% van het tarief betalen van reguliere passagiers met bestemming- of herkomst Nederland. Dat betekent dat Nederlandse vakantiegangers de buitenlandse overstappers subsidiëren.
Aandeel transferpassagiers op verre bestemmingen
In rood aangegeven is het aandeel transferpassagiers. Het laat zien dat wanneer deze niet meer worden bediend de frequentie van een aantal routes zal moeten worden beperkt.
Documenten
Terug & verder bladeren:
tinyurl:
link
views: 51
Voorstellen
Achtergrond
Gerelateerd nieuws
- 16-01: Analyserapport: economische impact van minder vliegbewegingen zeer beperkt
- 01-01: Tax super-rich on private jet travel to fund public transport, says UK charity
- 29-12: PvdA Noord-Holland: uitstoot luchtvaart moet in 2030 met 60% zijn teruggedrongen
- 10-12: Werkgevers: ‘Alle zakelijke reizen naar Londen per trein’
- 10-12: Zes woedende gemeenten eisen stikstofrechten terug van Lelystad Airport
- 08-12: Kamer wil dat kabinet opkoop stikstofruimte door Schiphol stopt: ‘Maak einde aan wildwestpraktijken’
- 06-12: Frankrijk zet streep door aantal korte vluchten
- 25-11: ‘Definitief geen legalisatie voor Lelystad Airport’
- 24-11: PvdA en Groenlinks in Amsterdam: Schiphol moet substantieel krimpen
- 24-11: D66 congres: Halveer de CO2 uitstoot van de luchtvaart in 2030
- 11-11: RBV geeft minister Harbers tot 1 maart 2023 de tijd
- 04-10: Experts kraken 'eenzijdige' berekening voor minder vluchten
- 19-09: CO2 emissions just the ‘tip of the iceberg’ for the climate cost of air travel
- 06-07: De patiënt Schiphol
- 25-06: Kabinet wil luchtvaart niet meer terug naar oude niveau