Nieuwsartikelen

Het kabinet moet het uitkopen van boeren voor extra stikstofruimte ten behoeve van luchtvaart en snelwegen een halt toeroepen. Twee voorstellen daarvoor zijn aangenomen in de Tweede Kamer.
Frankrijk heeft groen licht gekregen van de Europese Commissie voor het verbieden van een aantal korte, binnenlandse vluchten.
Lelystad Airport heeft de hoop op legalisatie opgegeven. Het vliegveld heeft namelijk geen beroep ingesteld in de juridische procedure die het zelf heeft aangespannen tegen de Minister van LNV om een natuurvergunning af te dwingen.
Schiphol moet veel harder krimpen dan de huidige plannen van het Kabinet ten behoeve van meer woningen, de gezondheid en de natuur. 
Het D66 congres heeft een motie aangenomen tegen het advies van het bestuur in om de luchtvaart telaten bijdragen aan de reductiedoelstelling voor 2030.
Schiphol wil volgend jaar 500.000 vierkante meter asfalt vervangen, maar heeft voor dit grote bouwproject geen vergunning in het kader van de Wet natuurbescherming.
Lufthansa heeft bekendgemaakt deze winter 33.000 vluchten te schrappen. Dat hadden er nog 18.000 meer kunnen zijn. De Duitse luchtvaartmaatschappij wordt naar eigen zeggen echter gedwongen duizenden vluchten vrijwel zonder passagiers uit te voeren, omdat het bedrijf anders start- en landingsrechten kwijtraakt.
Ook de luchtvaart moet aan de slag met klimaatbeleid. Natuur & Milieu overhandigt vandaag, samen met andere milieuclubs, een actieagenda aan het ministerie van I&W.
Jongstleden vrijdag 14 oktober stond de rechtszaak van RBV 'op de rol' van de rechtbank Den Haag. Dat betekent dat een rechter bekijkt wat de volgende stap moet zijn. De rechtbank heeft minister Harbers zes weken de tijd gegeven (tot 30 november) om op de eisen van RBV te reageren.
Op 5 november 2022 kwamen honderden bezorgde burgers actie voeren op luchthaven Schiphol.
Volgende 10