
Analyserapport: economische impact van minder vliegbewegingen zeer beperkt
Nieuws

(foto: Ravage-webzine)
Datum: 16-1-2023 Overheid
Uit een door de overheid uitgevoerde scenariostudie blijkt de economische impact van minder vliegbewegingen beperkt. De waardering van CO2-uitstoot, klimaat- en gezondheidswinst t.o.v. beperkt verlies van werkgelegenheid maken de uitkomst anders. Bovendien is er enorme krapte op de arbeidsmarkt waardoor baanverlies niet erg is.Hierbij moet worden opgemerkt dat de economische impact van minder tranferpassagiers en toeristen een andere impactr hebben dan wanneer Nederlandser zelf minder gaan vliegen. Met 70 miljoen passagiers per jaar in een land van 16 miljoen inwonders (waarvan 40% niet vliegt) blijkt duidelijk dat de hub-functie van KLM en het buitenlands toerisme het grootste deel van de vluchten genereert.
Klik voor het rapport op onderstaande link.
lees artikel/document (opent nieuw scherm/tabblad)
Deel dit bericht
pageviews: 908
tinyurl:
link
Gerelateerde berichten
- 10-12: Zes woedende gemeenten eisen stikstofrechten terug van Lelystad Airport
- 06-12: Frankrijk zet streep door aantal korte vluchten
- 24-11: D66 congres: Halveer de CO2 uitstoot van de luchtvaart in 2030
- 24-11: PvdA en Groenlinks in Amsterdam: Schiphol moet substantieel krimpen
- 25-06: Kabinet wil luchtvaart niet meer terug naar oude niveau
- 20-06: Hoe BBB en VVD proberen de wetenschap in discrediet te brengen vanuit lobby belang
- 15-06: ChristenUnie bepleit krimpen van luchtvaart, naast veeteelt
- 01-05: PVA-video. Kwaliteit en moraliteit van Schiphol
- 15-07: Kosten-baten analyse Schiphol leidt tot kamervragen